Mitt foto
A close friend once said to me "Your search to define who you are has become an essential part of who you are". So therefore I will not introduce myself, not being quite sure yet. If you are reading this you are probably close to me and know me well already.

2007/12/27

Väntan

Faan vad jobbigt.
Förstår inte hur jag ska lyckas med nåt så simpelt som att vara gravid och vänta på mitt eget barn i nio hela månader. Jag har nu väntat sex dagar på min Viewty och idag fick jag sorgebeskedet att det kommer att dröja fram till efter nyår innan den levereras då det för tillfället är 120 personer i kö och lagret inte hinner med att administrera bla bla bla och bla. Jag får alltså vänta till NÄSTA ÅR innan jag kan stänga in mig och leka och bli teknologihög! Jag blir galen, är redan så frustrerad efter allt väntande (ja, sex dar) och har vaknat tidigare på morgnarna och undrat lite förväntansfullt vilken dag det är, är det möjligen fredag än...?!

Tänk när jag nu bli gravid. Jag kommer ju ha köpt allt jag kan tänkas behöva innan halva tiden ens har gått. Spjälsäng, videokamera, dagisplats, speldosor, kläder till mig, kläder till barnet (från nyfödd tills den är stor nog att kunna göra det själv), vagn, ammningstol, vällingvärmare, mjukisdjur med Tummen och Spöket Laban och barnvagnsmobiler med Bamse och honungsburkar och what have you not. Sen kommer jag bara att sitta där och vänta och bli arg och bli alldeles olycklig och säkert ta det personligt om det dessutom går över tiden som vissa gör. Vilken pärs. Och stackars barn.

Mamma säger att jag är på tok för otålig och jag vet att jag är det. I hela mitt liv har jag varit inkapabel till att vänta på saker, trots att jag är himla klok och rationell och lugn i andra avseenden. Det här är nog första gången som jag själv känner att jag är lite för olycklig för mitt eget bästa, det är ju bara en mobil och den kommer ju faktiskt snart. Men ändå. Jag ska sluta köpa saker jag måste vänta på. Bye bye Birkin.

Inga kommentarer: