Mitt foto
A close friend once said to me "Your search to define who you are has become an essential part of who you are". So therefore I will not introduce myself, not being quite sure yet. If you are reading this you are probably close to me and know me well already.

2007/12/25

Önskelista 2008

Eftersom jag, stinn på gåvor och julmat och familjemys, har sån enorm framförhållning så har jag redan funderat på saker till nästa år. Några av sakerna är sådant som jag helt enkelt inte fick i år, några av sakerna är sådant som jag förmodligen kommer drömma om resten av mitt liv, några är nog saker jag så småningom kommer att köpa själv.

Here goes:

Cartier Ballon Bleu-
Min absoluta drömklocka, i exakt dessa färger. Vitt och gult guld, stor boett, blå visare och en safirblå plupp.


Prenumeration på tidningen BON-
Har bara prenumererat en gång men har på något fanatiskt sätt ändå lyckats samla på mig alla utgivna nummer utom tre. Varför bör jag inte prenumerera, säg mig det?!


Prenumeration tidningen Marie-Claire 2-
Två gånger om året kommer denna späckade accessoartidning ut i Italien och i Frankrike. Två gånger om året låser jag alltså in mig och drömmer och suktar i ca. 2 da
gar.

Lägenhet i Hornstull/ Vasastan-
Minst 40 kvm, nyrenoverat kök, breda golvtiljor som skall färgas mörka eller vita, enorma fönster (minst två i vardagsrummet), minst 3 m i
takhöjd och stora bokhyllor som går från golv till tak, sovrum med mycket smart förvaring, fräscht badrum med golvvärme, fönster och en långsmal hall med massor med foton på väggarna. Japp. Nu vet ni. Svårt att hitta i min prisklass bara. Japp.

Ibook eller MacBook Pro-
För att jag känner mig lite som ett miffo med en stenåldersliknande grå PC (som jag iofs älskar högre än det mesta jag äger), speciellt om jag ska jobba med det jag vill jobba med..


Körkort-
För att jag insett att folk utanför stan tycker att man är knäpp och konstig om man inte kan köra bil. Jag tyckte själv att det var lite kul att påpeka att lokaltrafiken
funkar super i stan (plus att det inte finns parkering etc etc) men börjar bli trött på försvarstalet och tycker dessutom att det verkar sjukt soft att köra fort på motorvägar med superhög musik?

Får ju lov att tillägga också att årets "skörd" av klappar överträffade alla förväntningar!

Fick bl. a. superfina ansiktsgrejer från Lancome, pengar, beautybox, Rocky 12, kläder och så en pälsmössa (fake) som jag önskat mig. Dessutom så tyckte jag att jag gav fina saker det här året, jag hade lagt ner mycket möda på att hitta fina saker till fina mamma. Hon tycker att jag har så fina kläder jämt, så jag köpte saker som jag själv skulle velat ha, men anpassade till henne och hennes kroppsform (petit). Hon blev så glad och det gjorde mig ännu gladare. Fina mamma kommer bli ännu finare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

bra initativ, jag ska nu omgående göra en egen önskelista för 2008.

Helen sa...

wiie! nu är jag oxå glad, att hon gillade kläderna :)
hur gjorde du med rut mfl tröjan/blusen?